ایکالر

نکات مهم و اساسی رنگ اپوکسی در استخر و سونا

Table of Contents

کاربرد رنگ اپوکسی در استخر و سونا چیست ؟ داشتن یک استخر در حیاط خانه و باغ یکی از بهترین تفریحات و سرگرمی در گرمای تابستان است و نگهداری ،جلوه و زیبایی آن یکی از نکات اصلی در جهت داشتن آن می باشد.

رنگ اپوکسی یک روش موثر برای رنگ امیزی داخل استخر می باشد که باعث درخشندگی و مقاومت آن میگردد، و استخر شما را در برابر اب و دیگر مواد شیمیایی از قبیل کلر محافظت می کند .

ما در ایکالر قصد داریم این مطلب را کاملا به شما توضیح دهیم. همراه ما باشید.

کاربرد رنگ اپوکسی در استخر و سونا

از زمان معرفی رنگهای اپوکسی به بازار از سال ۱۹۴۹،این رنگها به دلیل چند ویژگی بارز و بی نظیر خود نظیر چسبندگی عالی ،سفتی و چغربودن و مقاومت شیمیایی عالی ،کاربردهای مهم و فزاینده ای در زمینه پوششها یافته اند.

بطوریکه امروز برای رنگ امیزی استخر و سونا از این رنگ بکار می برند .

رنگ اپوکسی بعلت مقاومت بالا در برابر آب و مواد شیمیایی بهترین گزینه جهت پوشش استخر و حتی سونا و حوضچه های آب گرم یا سرد می باشد.

این رنگ با داشتن این ویژگی مقاومت بالایی در برابر فشار آب و کلر و دیگر املاح داخل آب داشته و باعث می شود رنگ روی دیوارها و کف استخر ترک و پوسته نشود.

این رنگ مقاومت و دوام بی نظیری داشته و در حدود ۸ سال در صورت نگهداری مناسب دوام دارد.

این رنگ بر روی انواع استخرهای بتونی یا فایبرگلاس مناسب است .

بیشتر بدانید : جدول رنگبندی رال

اجرای رنگ اپوکسی در استخر و سونا

اجرای رنگ اپوکسی در استخر و سونا

اجرای رنگ اپوکسی در استخر و سونا بعلت دیر خشک شدن زمان بیشتری نسبت به رنگهای دیگر داشته ،این رنگ حدود یک هفته در محیط بیرونی زمان نیاز دارد تا بطور کامل خشک و سخت شود، در صورتیکه استخر در محیط داخلی باشد این زمان به دو هفته افزایش پیدا می کند.

شاید شما فکر کنید که در صورت بارندگی قبل از خشک شدن چه اتفاقی می افتد ،بایستی بگوییم رنگهای اپوکسی سه ساعت بعد از اجرا ضد آب میگردد و آب هیچگونه آسیب به آن وارد نمی کند.

بیشتر بدانید : حلال رنگ اپوکسی چیست

پس از تبخیر شدن آب باران احتمال سفیدک زدن سطح استخر اجتناب ناپذیر است ولی جای نگرانی نیست پس از آبگیری برطرف شده و همان مقاومت و کیفیت اصلی را رنگ ایجاد می‌کند .

از ویژگیهای مهم رنگ اپوکسی ضد آب کردن داخل استخر می باشد ،این رنگ بعلت نفوذ پذیری بالا به تمامی سطوح داخلی سیمان نفوذ کرده و باعث ضد آب شدن سطح استخر می‌شود و مشکل کم کردن آب در برخی از استخر ها را حل می کند .

اجرای رنگ اپوکسی راحت می باشد ولی نکته بسیار مهم آن زیر سازی و اماده سازی مناسب و اصولی سطح قبل از اجرای رنگ اصلی می باشد.

جهت رنگ امیزی استخر بایستی نکات مهمی را در نظر گرفت

نکات مهم رنگ اپوکسی در استخر و سونا

ابتدا سطح کاربایستی خشک و عاری از هر نوع گرد و خاک و رطوبت باشد. در صورت داشتن رنگ قبلی با استفاده از دستگاه صاب یا جت فن رنگ های پوسته شده و کهنه را برداشت و سطح عاری از رنگ قبلی گردد.

در صورتیکه سطح استخر به تازگی سیمان شده باشد ٫بایستی سطح سیمان بطور کامل خشک شده و حداقل دو هفته از زمان سیمان شدن بگذرد.

قبل از شروع از وضعیت هوا تا چند روز آینده را بررسی کنید تا هوا بارندگی و باد نباشد.

حتما بایستی قبل از اجرای رنگ اصلی ، سطح کار با پرایمر مخصوص اپوکسی سیل و کاملا خشک شود.پرایمر اپوکسی یک‌نوع پوشش دوجزیی بی رنگ رقیق می باشد که پس از از اجرا بر روی سیمان ، سطح کار را عایق و یک نواخت می کند.

پس از گذشت ۲۴ ساعت از اجرای پرایمر و خشک شدن ، با بتونه مخصوص اپوکسی و یا بتونه سنگی درزها و ترک‌ها را پر کنید ، و سپس رنگ استر اپوکسی را بعنوان لایه اولیه اعمال کنید .

پس از گذشتن ۲۴ ساعت از اعمال رنگ استر شما می توانید رنگ رویه را اجرا کنید .

زمان آبگیری استخر حداقل سه روز پس از اعمال لایه نهایی می باشد .

پس از گذشت ۵ روز از اجرای لایه نهایی و خشک شدن ،استخر را با مقدار بیشتری از کلر آبگیری بکنید و به مدت ۲۴ ساعت آب استخر را در وضعیت تسویه قرار دهید تا آب استخر کاملا شفاف و ضد عفونی گردد.

بیشتر بدانید : اسپری رنگ نسوز

چه طیف رنگی برای استخر مناسب می باشد ؟

رنگ آبی آسمانی و سفید از رنگهای متداول جهت رنگ اپوکسی در استخر و سونا می باشد ،رنگ آبی فیروزه ای هم در برخی از محیط های جلو ه و زیبایی خاص به استخر ما می دهد .

قیمت رنگ اپوکسی استخری‌ چند است ؟

مبلغ قیمت رنگ اپوکسی مخصوص استخر حدود ۳۰ درصد نسبت به رنگهای معمولی اپوکسی بیشتر می باشد البته این قیمت با توجه به دوام بالای این رنگ‌ها مقرون به صرفه و اقتصادی می باشد.

بیشتر بدانید : رنگ نسوز سیلیکنی600 درجه

هزینه اجرای رنگ اپوکسی استخری چقدر است ؟

اجرای رنگ اپوکسی بعلت حساس بودن و مدت زمان اجرا نسبت به رنگهای عادی تا ۴۰ درصد گرانتر می باشد .

بیشتر بدانید : رنگ رویه پلی اورتان

درباره ایکالر :

شرکت ایکالر مجموعه بزرگی است که با بیش از 25 سال سابقه با شرکت‌ها و کارخانجات مختلف داخلی و خارجی همکاری دارد. کامل‌ترین مجموعه رنگ‌های نسوز را می‌توانید در ایکالر بیابید که ارسال به سراسر ایران داشته و تحویل در کوتاه‌ترین مدت زمان ممکن انجام می‌شود.

کارشناسان مجموعه آماده آموزش و ارائه مشاوره‌های ارزشمند به افراد، صنایع و شرکت‌ها هستند. علاوه بر رنگ نسوز می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر نسبت به خرید محصولات دیگر نظیر رنگ اپوکسی، رنگ پلی اورتان، رنگ اپوکسی کف، رنگ روغنی الکیدی، رنگ ترافیکی و … اقدام نمایید.

دفتر مرکزی : تهران ، خیابان سهروردی شمالی ، شماره ۶۳۶
۰۲۱۸۸۵۲۲۴۰۰
۰۹۱۲۱۵۴۰۹۷۴
Sales@e-color.ir
فروشگاه مرکزی : تهران ، خیابان مصطفی خمینی ،بعد از تقاطع امیر کبیر پلاک ۷۵۸ رنگ ایکالر
۰۲۱۳۳۹۱۲۷۵۷
۰۹۰۲۱۵۴۰۹۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *