ایکالر

لاک پلی یورتان آلیفاتیک

لاک پلی یورتان ایکالر یک وارنیش دو جزئی اکریلیک و ایزوسیانات می باشد. نحوه سخت شدن آن حاصل تبخیر حلال و پلیمر شدن مولکولی حاصل واکنش دو جز است.


دانلود

توضیحات لاک پلی یورتان آلیفاتیک

از جمله خواص آن عبارتند از:

  1. نفوذ پذیری بالا و قدرت سیل کنندگی عالی
  2. مقاومت شیمیایی مناسب
  3. مقاومت یو وی بالا
  4. مقاومت عالی در برابر آب و رطوبت
  5. مقاومت سایشی و خراش خوب
  6. سختی بسیار عالی
  7. چسبندگی عالی به چوب، بتن و فولاد
  8. براقیت و سرعت خشک شدن بسیار عالی

بیشتر بدانید : رنگ نسوز سیلیکنی600 درجه

موارد مصرف

از این لاک جهت آماده سازی و سیل نمودن سطوح چوبی و بتنی و فولادی و هم به عنوان وارنیش این سطوح استفاده می شود.و این پوشش در صنایع دریایی بسیار کاربرد دارد. از جمله موارد مصرف آن عبارتند از :

  • صنایع دریایی
  • صنایع چوب و تزئینی
  • نمای ساختمان ها
  • صنایع لوازم ساختمانی
  • صنعت ساختمان

مشخصات فنی

فام شفاف (بی رنگ)
درصد جامد حجمی 42±2
زمان انبارداری یکسال
ضخامت پیشنهادی 40 میکرون
دانسیته 05، 0 ± 0,96
پوشش تئوری 40 میکرون برای هر کیلوگرم 10,1 مترمربع
پوشش تئوری 40 میکرون برای هر لیتر 9,7 مترمربع
تعداد اجزا تک جزئی
درصد جامد وزنی 4573±1
نسبت اختلاط وزنی اجزا 84 درصد جزءاول و 16درصد جزء دوم (هاردنر)
نسبت اختلاط حجمی اجزا 82درصد جزء اول و18درصد جزء دوم (هاردنر)

شرایط خشک شدن و پوشش دهی

زمان خشک شدن زمان اعمال لایه بعدی
دما سطحی عمقی سخت شدن کامل حداقل حداکثر ملاحظات
25 درجه سانتیگراد 4ساعت 24 ساعت 7 روز 12 تا 24
ساعت
6 روز عوامل دیگری از جمله ضخامت فیلم رنگ و تغییرات دما و … بر زمان خشک شدن تاثیر دارد.

شرایط و تجهیزات اعمال

تینر تینر پلی یورتان
دمای اعمال 5 تا 50 درجه سانتیگراد
حداکثر رطوبت نسبی 80 درصد
دمای سطح 3 تا 5 درجه بالای نقطه شبنم
روش اعمال اسپری هوا. اسپری بدون هوا و برس و رول
شرایط اعمال اسپری معمولی اسپری بدون هوا برس رول
درصد حلال 7-10درصد 3-5 درصد 5-7 درصد 4-6 درصد
فشار سرنازل 2-5 بار 140-160بار
قطر سر نازل 2/1 تا 8/1 میلیمتر 2/0 تا 5/0 میلیمتر
فاصله دست 30-50 سانتیمتر 40-60 سانتیمتر

آماده سازی سطح

سطوح رنگ آمیزی شده – این سطوح باید کاملا تمیز و عاری از هر گونه چربی و آلاینده های دیگر باشد. قبل از رنگ آمیزی سطح باید کاملا خشک گردد و اگر مدت زمان زیادی از اعمال رنگ زیرین گذشته باشد زبری مناسبی توسط سنباده نرم بر روی سطح ایجاد گردد.

بیشتر بدانید : رنگ رویه پلی اورتان

سطوح فولادی- سطح فولاد را با حلال مناسب شستشو دهید تا عاری از چربی و نمک و هر گونه آلاینده دیگر گردد. زنگ زدایی و ایجاد پروفایل بر روی سطوح را با روش های مختلف از قبیل سند بلاست تا درجه 5/2 سوئدی یا به وسیله ابزار مکانیکی تا درجه ISO-ST3 انجام دهید.

در سازه های فلزی و نقاط جوشکاری شده و گوشه ها باید صاف و صیقلی و عاری از هر گونه زائده و تیزی گردد. بعد از انجام زنگ زدایی و ایجاد پروفایل ذرات حاصل از آماده سازی و سایر آلودگی ها را با فشار باد عاری از رطوبت و چربی و با روش وکیوم از روی سطح زدوده و کاملا تمیز نمایید. دقت شود که اعمال لایه اول (پرایمر) باید حداکثر دو ساعت بعد از آماده سازی انجام پذیرد.
سطوح بتنی – اگر بتون تازه باشد، باید 28 روز از اعمال بتن گذشته باشد (سطح بتن کاملا خشک شده باشد) در صورتی که بتون قدیمی باشد باید سطح توسط آب شیرین شستشو گردد تا آلاینده هایی از قبیل نمکهای تشکیل شده، چربی، گرد و غبار، ذرات سست و ناپایدار و … از سطح آن بر طرف گردد .

توصیه می گردددر صورت نیاز خصوصا در مورد بتون های قدیمی از چربیگیرهای قلیایی برای پاک شدن کلیه آلاینده ها استفاده گردد و عملیات شستشو با آب بعد از چربیگیری تکرار گردد در ادامه به جهت ایجاد زبری مناسب به دو روش شیمیایی و مکانیکی می توان عمل نمود در روش مکانیکی توسط ابزار مکانیکی power tool زبری مناسب روی سطح ایجاد شده و در نهایت توسط فشار بادی عادی از رطوبت و چربی و یا به روش خلا سطح از کلیه ذرات بجا مانده پاک شده و آماده رنگ آمیزی می گردد در روش شیمیایی زبری سطح توسط اسیدهای مناسبی بر روی بتون صورت می گیرد (acid pickling).
در نهایت سطح با آب شیرین شستشو و پس از خشک شدن ، آماده رنگ آمیزی می گردد.

بیشتر بدانید : حلال رنگ اپوکسی چیست


دستورالعمل رنگ آمیزی

بعد از آماده سازی سطح و انتخاب نحوه اجرا، ابتدا رنگ را هم زده تا کاملا مخلوط گردد، دقت شود که هیچگونه رسوبی در ته ظرف باقی نماند تینر مخصوص پلی اورتان را به مقدار مناسب(مقدارآن بسته به روش اعمال متغیر می باشد) به مخلوط اضافه نموده و به هم بزنید تا رنگ قابل اجرا گردد. سپس با ابزار مناسب رنگ را اعمال نمایید.


نگهداری وحمل و نقل

رنگ فوق قابل اشتعال بوده بنا بر این باید در ظرف دربسته و پلمپ شده و به دور از رطوبت و آتش و جریان شدید برق و مواد محترقه نگهداری شود.
توصیه می گردد بعد از باز کردن درب ظرف محتویات آن را در کوتاه ترین زمان مصرف نمایید.
دمای مناسب انبار 20 درجه سانتیگراد می باشد.


ایمنی

هنگام کاربرد رنگ از تجهیزات ایمنی نظیر ماسک و عینک و روپوش و تهویه مناسب استفاده گردد. در صورت تماس با پوست محل را با پارچه آغشته به حلال مناسب تمیز نموده و با مقدار زیادی آب ولرم و صابون شستشو نمایید . از تنفس بخارات رنگ به ویژه در هنگام اعمال اجتناب گردد.

بیشتر بدانید : اسپری رنگ نسوز

محصولات مشابه


آستری اپوکسی پلی آمید

رنگ رویه پلی اورتان

رنگ رویه پلی یورتان رنگ به صورت دو جزئی بوده و از رزین پلی یورتان بر پایه ایزو سیانات الیفاتیک تشکیل شده است. این رنگ منطبق بر استاندارد IPS-M-TP-235 مکانیزم سخت شدن آن واکنش بین اجزا بوده.


لاک پلی یورتان آلیفاتیک در شرکت ایکالر

لاک پلی یورتان آلیفاتیک

لاک پلی یورتان ایکالر یک وارنیش دو جزئی اکریلیک و ایزوسیانات می باشد. نحوه سخت شدن آن حاصل تبخیر حلال و پلیمر شدن مولکولی حاصل واکنش دو جز است.

بیشتر بدانید : جدول رنگبندی رال

درباره ایکالر :

شرکت ایکالر مجموعه بزرگی است که با بیش از 25 سال سابقه با شرکت‌ها و کارخانجات مختلف داخلی و خارجی همکاری دارد. کامل‌ترین مجموعه رنگ‌های نسوز را می‌توانید در ایکالر بیابید که ارسال به سراسر ایران داشته و تحویل در کوتاه‌ترین مدت زمان ممکن انجام می‌شود.

کارشناسان مجموعه آماده آموزش و ارائه مشاوره‌های ارزشمند به افراد، صنایع و شرکت‌ها هستند. علاوه بر رنگ نسوز می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر نسبت به خرید محصولات دیگر نظیر رنگ اپوکسی، رنگ پلی اورتان، رنگ اپوکسی کف، رنگ روغنی الکیدی، رنگ ترافیکی و … اقدام نمایید.

دفتر مرکزی : تهران ، خیابان سهروردی شمالی ، شماره ۶۳۶
۰۲۱۸۸۵۲۲۴۰۰
۰۹۱۲۱۵۴۰۹۷۴
Sales@e-color.ir
فروشگاه مرکزی : تهران ، خیابان مصطفی خمینی ،بعد از تقاطع امیر کبیر پلاک ۷۵۸ رنگ ایکالر
۰۲۱۳۳۹۱۲۷۵۷
۰۹۰۲۱۵۴۰۹۷۴