ایکالر

کاربرد و نکات مهم و در اجرای رنگ پلی اورتان

نکات مهم در اجرای رنگ پلی اورتان

بررسی نکات مهم در اجرای رنگ پلی اورتان در ایکالر همراه ما باشید. رنگ پلی اورتان یک پوشش حساس دو جزیی می باشد که بایستی در ترکیب هاردنر و تینر مورد استفاده بکنیم. ابتدا سطح بایستی کاملا تمیز و عاری از هر گرد و غبار و یا چربی باشد.بهتر است سطح کار را با سنباده […]

Table of Contents

بررسی نکات مهم در اجرای رنگ پلی اورتان در ایکالر همراه ما باشید. رنگ پلی اورتان یک پوشش حساس دو جزیی می باشد که بایستی در ترکیب هاردنر و تینر مورد استفاده بکنیم.

ابتدا سطح بایستی کاملا تمیز و عاری از هر گرد و غبار و یا چربی باشد.بهتر است سطح کار را با سنباده صاف و سیقلی کنیم تا لایه نهایی رنگ پلی اورتان به بهترین شکل جلوه و نما بکار بدهد. بهتر است از غلطک استفاده نگردد ، استفاده از غلطک سطح کار را برجسته کرده و بصورت حباب دار نشان می دهد.
بهتر است از پیستوله بادی یا ایرلس رنگ امیزی گردد.

بیشتر بدانید : جدول رنگبندی رال

نکات مهم در اجرای رنگ پلی اورتان

ما در این مطلب به بررسی نکات مهم در اجرای رنگ پلی اورتان چوب خواهیم پرداخت به همین منظور جهت استفاده بر روی سطوح چوبی بایستی ابتدا حتما از یک لایه سیلر پلی اورتان بعنوان پرایمر استفاده بکنیم ،این کار باعث چسبندگی بیشتر رنگ به سطح چوب شده و رنگ پوسته و مات نمی گردد.

جهت رنگ امیزی سطوح فلزی حتما بعد از زیر سازی از یک لایه پرایمر اپوکسی بعنوان استر استفاده گردد.

نحوه استفاده از رنگ پلی اورتان

بیشتر بدانید : رنگ نسوز سیلیکنی600 درجه

قبل از مصرف رنگ را بخوبی مخلوط کنید تا رزین و رنگدانه بخوبی با هم مخلوط گردد،سپس هاردنر پای اورتان را به مقدار مناسب به رنگ اصلی اضافه کنید ،رنگ پلی اورتان بلافاصله پس از ترکیب هاردنر بایستی مصرف گردد و برای رقیق کردن رنگ حتما از تینر مخصوص پلی اورتان استفاده گردد.

جهت مقاومت بیشتر رنگ در برابر نور خورشید و ضد خش شدن رنگ می توان از یک لایه کیلر پلی اورتان بعنوان لایه تکمیلی استفاده کرد ، البته این لایه الزامی نمی باشد.

در ادامه نکات مهم در اجرای رنگ پلی اورتان توجه داشته باشید دمای مناسب جهت اجرای رنگ پلی اورتان ۲۵ تا ۲۸ درجه سانتیگراد می باشد.

اجرای رنگ پلی اورتان با قلمو ، غلطک بلا مانع می باشد و برای زیبایی و حصول نتیجه بهتر است از پیستوله مخصوص رنگ پلی اورتان یا ایرلس استفاده گردد.

بعلت داشتن مواد سمی ،هنگام استفاده از رنگ پلی اورتان حتما از دستکش و ماسک مخصوص و استاندار استفاده گردد.

بیشتر بدانید : رنگ رویه پلی اورتان

رنگ پلی اورتان را بر روی چه رنگ‌هایی می توان استفاده کرد؟

روکش کردن تمامی رنگ ها با یک لایه رنگ پلی اورتان بهترین روش جهت محافظت از رنگ و سطوح می باشد ، استفاده از رنگهای اکریلیک بعنوان لایه اولیه بر روی سطوح بتونی عالی می باشد.

زیر رنگهای اکریلیک زرد نمی شود و با یک لایه لاک پلی اورتان بعنوان روکش نهایی نتیجه خوبی به کار داده و باعث ماندگاری و دوام بیشتر می گردد و یکی از نکات مهم در اجرای رنگ پلی اورتان می باشد.

بطور کلی رنگ پلی اورتان را بر روی کلیه سطوح رنگی می توان استفاده کرد به شرطی که سطح زیر تمیز و کاملا خشک شده باشد .

پس نگرانی از بابت استفاده بر روی رنگهای پلاستیک ، اکریلیک و روغنی نداشته باشید .

بیشتر بدانید : حلال رنگ اپوکسی چیست

مدت زمان خشک شدن رنگ پلی اورتان چقدر است ؟

نکات مهم در اجرای رنگ پلی اورتان

رنگ پلی اورتان بصورت سطحی بین ۷ الی ۸ ساعت و بصورت عمقی و کامل در حدود یک هفته زمان میبرد تا خشک و سخت و ضد خش گردد.

این زمان در محیطهای بسته تا ۱۰ روز زمان بر است .

رنگهای موجود در پلی اورتان چیست ؟

رنگ سفید ، مشکی و کیلر پلی اورتان بصورت اماده در ظرف های ۴ کیلویی و ۲۰ کیلویی موجود می باشد ، ولی رنگهای ترکیبی و سفارشی طبق سفارش مشتری و حداقل سفارش در حجم ۴ کیلو اماده میگردد.

بیشتر بدانید : اسپری رنگ نسوز

درباره ایکالر :

شرکت ایکالر مجموعه بزرگی است که با بیش از 25 سال سابقه با شرکت‌ها و کارخانجات مختلف داخلی و خارجی همکاری دارد. کامل‌ترین مجموعه رنگ‌های نسوز را می‌توانید در ایکالر بیابید که ارسال به سراسر ایران داشته و تحویل در کوتاه‌ترین مدت زمان ممکن انجام می‌شود.

کارشناسان مجموعه آماده آموزش و ارائه مشاوره‌های ارزشمند به افراد، صنایع و شرکت‌ها هستند. علاوه بر رنگ نسوز می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر نسبت به خرید محصولات دیگر نظیر رنگ اپوکسی، رنگ پلی اورتان، رنگ اپوکسی کف، رنگ روغنی الکیدی، رنگ ترافیکی و … اقدام نمایید.

دفتر مرکزی : تهران ، خیابان سهروردی شمالی ، شماره ۶۳۶
۰۲۱۸۸۵۲۲۴۰۰
۰۹۱۲۱۵۴۰۹۷۴
Sales@e-color.ir
فروشگاه مرکزی : تهران ، خیابان مصطفی خمینی ،بعد از تقاطع امیر کبیر پلاک ۷۵۸ رنگ ایکالر
۰۲۱۳۳۹۱۲۷۵۷
۰۹۰۲۱۵۴۰۹۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *